Nyårslöften

Är alltid så himla mycket prat omkring jul och nyår om nyårslöften. En del verkar nästan få panik om dom inte har något dom kan försöka leva efter när det kommer ett nytt år. Jag tycker att om man vill klara något och känner att det verkligen är något man skulle behöva ändra på i sitt liv borde man ju kunna göra det när som helst under året, om det så är mitt under året eller om det är i början borde inte spela någon roll.
Dessutom är folk då duktiga på att berätta för alla hur duktiga dom är som har som nyårslöfte att t.ex. börja träna på gymmet 3 gånger i veckan, men hur många gånger är dom där egentligen efter ett tag och hur många håller det där löftet?

Jag var på gymmet igår faktiskt och på det passet jag var var det helt fullt, då hörde jag någon som sa "Oj vad många nyårslöften som har getts detta året" Och då kom jag att tänka på detta. Kan gissa att folk känner sig riktigt motiverade till detta och planerar som sagt kanske att gå och träna tre gånger i veckan, den första eller kanske dom två första veckorna kanske det funkar ganska bra men hur blir det egentligen sen efter några veckor? Jag tror att i dom flesta fallen lägger hälften, om inte fler, av efter ett par veckor när dom tröttnar.
Ja jag vet inte, men detta är iallafall min uppfattning, självklart finns det ju säkert en massa duktiga människor också som har karaktär att hålla sina nyårslöften :)
Vad tror ni?

Idag är det fredag och det är ju skönt iallafall!
Ha en bra helg :)

Kommentarer
Postat av: Julia

jag har ungefär samma uppfattning som du när det gäller nyårslöften :)

2009-01-09 @ 17:05:44
URL: http://madebyjulia.blogg.se/
Postat av: Julia

tack så mkt ! :)

2009-01-09 @ 17:26:35
URL: http://madebyjulia.blogg.se/
Postat av: susan

Hej jag och min kompis har veckans 2 frågor i våran blogg :)



Du kan titta om det är något du vill svara på :)



följ gärna bloggen också !

2009-01-09 @ 23:20:39
URL: http://tyrassusans.blogg.se/
Postat av: Johanna <3

sötnos.



missa inte min tävling där du vinner super fina

pärlöronhängen. läs mer om det på min sida !



KRAM.

2009-01-10 @ 10:26:21
URL: http://jsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0